Yoga/Pilates/Soma Move

GRUPPTRÄNING & PERSONLIG TRÄNING

Vill du bli mera rörlig, känna dig mer närvarande, fokuserad och mindre stressad, minska värk, bli stark inifrån och ut. Då är yoga något för dig! Oavsett om du är ung eller gammal, man eller kvinna – alla har nytta av yogans effekter.
Med en lärare som anpassar yoga- praktiken efter just dina förutsättningar och behov ökar kvaliteten på den tid du investerar på yogamattan. Du kan boka en enstaka tid eller mer regelbundet över en längre period.

UTBUD

Ashtanga vinyasa

Vinyasa flow

Global yoga

Hatha flow

Hatha mjuk

Medicinsk yoga

Yinyoga

Kontakta mig för bokning av yoga, privat eller för ditt företag. Tel: 0730-694193

Pilates hemsidan 1

PILATES

I Pilates tränas styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning.

Pilatesträningen hjälper till att bygga upp styrkan i hela kroppen, med tonvikt på din coremuskulatur. Pilates bygger på styrketräning tillsammans med stretching, koncentration och rörlighet. Kom ned i varv samtidigt som du stärker hela kroppen!

Pilates hemsidan 2

SOMA MOVE

SOMA MOVE® är en holistisk gruppträningsklass som är atletisk, svettig och fysiskt ansträngande, men samtidigt mjuk och flödande.
Den kallas holistisk då den rent fysiskt omfattar alla träningsbara aspekter såsom kondition, styrka, spänst, balans, rörlighet och koordination och för att den samtidigt omfamnar de mjuka värdena och upplevelsen av att arbeta med kroppens som en enhet. I Soma Move strävar man efter att skapa ‘centerring.

SOMA MOVE® bygger på en intention att göra effektiva, flödande rörelser för en naturligt vältränad kropp.
I träningenVi berörs så långa muskelkedjor/ bindvävskedjor som möjligt, istället för att avgränsa kroppen med våra rörelser och alla rörelser görs med utgångspunkt från att bära oss över underlaget med våra händer och fötter.

Ordet SOMA betyder kropp på grekiska och är ett lämpligt namn på en träning som ger deltagaren en funktionell och vältränad fysik med bara den egna kroppen som redskap. Klassen ska kännas atletisk, men inte hård.